ieya

ieya

Tuesday, May 14, 2013

whatever will be will be ..

damainya rasa angin yang bertiup hening di sebelah petang , sangat mendamaikan ..sesekali buat mata ini ingin terpejam lena , tapi dek kerana kepala serabut dengan masalah mata pown turut memainkan peranannya melontarkan rasa .. tidak ingin dipejam merehatkan minda , apa yang patot dibuat tatkala diri dihurung rasa kemurungan .. apa lagi yang tidak lengkap dalam hidup , sering menjadi persoalan .. orang yang sayangkan kita,orang itu yang kita tak berkenan . orang yang kita sayang pula , melayan kita ibarat acuh tidak acuh .. macam mane tidak menelan rasa melayan jiwa ..


pada permulaan cerita memang semuanya indah belaka , cakap apa saja yang diinginkan bakal akan dituruti .. kau akan dilayan ibarat puteri.. hari demi hari jiwa ibarat kosong , nak diisi dengan apa ? rasa kasih ? rasa sayang ? semuanya ibarat macam tiada ..jiwa kosong melayan segala rasa kecewa.. entah apa lagi yang aku cari dalam hidup . mungkin cintaku padanya masih belom kukuh , sebab itu segala apa yang aku inginkan , dan aku pinta sukar untuk aku hajati .. subhanallah sungguh aku seorang yang jahil , akan aku perbetulkan segala kesilapanku ..



rindu yang ku pendam ibarat tidak membawa seribu satu makne , dibiarkan ditiup angin .. melayang entah kemana , terkadang hati rasa perit . bergenang air dikelopak mata . tapi apa yang bisa aku lakukan. nak menagih simpati bukan caraku , hanya mampu berdoa setiap masa , setiap hari .. perjalanan hidup masih jauh , entah apa yang dikejar-kejar ..masa akan berjalan seiring dengan hidup .. kenangan juga yang akan mencorak segalanya .sungguh aku bingung dengan kehidupan .




sejak kebelakangan nieyh diri sering saja rasa tidak enak badan , migrain selalu menyerabutkan kepala yang sedia ada sudah serabut .. terima segalanya dengan berbekalkan kesabaran yang tinggi , entah apa yang mendorongku menjadi seorang yang penyabar , segala apa yang telah dilakukan , pahit2 aku telan , dalam2 aku simpan .. terkadang mengalir air mata aku kesat . seboleh mana aku cuba sorokkan segala kemungkinan , haty kecilku cuma bertahan .sekuat manakah tahap kesabaran .. semoga kesabaran ini tetap kekal di dalam diri ..

No comments:

Post a Comment