ieya

ieya

Monday, November 25, 2013

kebahagiaan itu , cuma persinggahan ..

Entah dari mana hendak aku coretkan tentang hati .. segalanya di muka bumi ini telah ditetapkan illahi .. setiap insan ada pasang-pasangannya .. terkadang sejenak , bayangan pasangka ku membuak selonjak-lonjaknya .. aku tidak memahami mereka , atau mereka yang tidak pernah mengambil masa sedikit pun untuk memahamiku .. insan yang paling aku sayang , adalah insan yang benar2 aku cintai .. tapi seolah aku berjalan hanya berpimpinkan angin yang indah menapak di tangan .. entah dimana silapnya .. hendak kata hati sakit , sudah kerap kali aku disakiti ,.. dengan bayangan kasih sayang yang hanya palsu benar belaka .. mungkin aku terlalu dibuai keindahan nikmat dunia .. tiada yang kekal kasih sayangnya selain kasih sayang kedua ibu bapaku .. 


indah bila melihat mereka yang berpasang-pasangan , meredah onak duri kehidupan dengan bersatu mencari kedamaian .. mengejar keindahan syurgawi dan menepis kepanasan neraka .. doa aku buat mereka tidak pernah terhenti dan terputus , senyuman bahagia itu aku harapkan semoga kekal hingga ke akhirnya .. hati rasa sayu tatkala melihat dia sendiri , mungkin ini bukan masaku .. segala onak telah aku lalui , sekeras-keras hati telah aku kekalkan .. supaya suatu hari nanti , hati ini menjadi selembut-lembut pasir , yang mengikut jejak ombak menarik ke dasar lautan .. 


pernah sekali dahulu , aku lemah mengikut prasangka hati yang terlalu melalaikan .. terkadang aku berfikir , mungkin dia bukan tulang rusuk yang diciptakan khas untukku .. jauh mencari ketenangan , ketenangan yang dicari datang tanpa disangka .. tanpa ku sangka juga , ketenangan yang mendamaikan itu datang hanya untuk sementara .. orang menilai aku hanya sekadar luaran , tanpa menapis sedikit dalaman hatiku .. mungkin dulu aku tidak sekasar ini , memberontak mengikut jiwa .. masa yang mengubah aku sedikit demi sedekit sehingga aku tidak mengenali perwatakan aku .. 

No comments:

Post a Comment