ieya

ieya

Thursday, November 21, 2013

akuu sakit ..

akuu sakit ...
sakit yang tak seberapa ...
sakit aku tak dapat tanding sakit yang orang lain pernah alami ..
mungkin orang akan kata , sekecil zarah jee sakit aku nieyh .. tak payah mengada sangat ..
tapi bila sakit jauh dengan family , kau akan rasa .. kau la orang yang paling sakit dalam dunia ..
bila dengan family , lagi nak buat-buat sakit sebab nak perhatian yang dah lama tak dapat ..

akuu sakit ...
mungkin sakit luar aku orang boleh nampak ,..
sakt dalam aku , tak pernah sorang nak ambil tahu ..
bila terluka , aku sendiri yang ubati ..
nampak nanah kat tangan , nanah dekat dalam entah sapa je yang cuba ambil tahu ..

akuu sakit ..
bila orang cuba buat orang yang aku sayang sakit ..
mak , abah aku sayang mereka ..
teruk dan selemah mana pon mereka ..
mereka telah berjaya mendidik aku dan membesarkan aku sehingga aku menjadi salah satu makhluk dalam bumi ini ...
aku bersyukur , dianugerahkan ibu dan bapa yang sangat memahamiku ..

akuu sakit ..
bila orang tidak pernah cuba sedikit pon untuk memahami dalamanku ..
terus-terusan menghukum aku seolah aku  adalah pesalah yang dihukum tanpa mengetahui apa jawapanku ..
hidup tidak panjang untuk mencari kesilapan ..
terus-terusan aku cuba untuk mencari kebangkitan ..
bimbing aku ke arah sebuah kepastian ..
sesungguhnya aku hanya bernafas di atas bumi yang hanya pinjaman..


No comments:

Post a Comment